ponedjeljak, 10. ožujka 2014.

Fritule tete Ljilje

Teta Ljilja radi najsavršenije fritule koje možete probati bilo gdje na svijetu, to zna svatko tko ih je ikada probao :) Prije neke tri godine izmolila sam od nje recept i dala se na posao.... nekako su mi njene još uvijek bolje ali ponosna sam  mojima :)

Fritule tete Ljilje

Sastojci:
1 jaje
10 žlica šećera
10 žlica ulja
10 žlica rakije
malo soli
2- 3 jabuke
2- 3 vanilin šećera
2 suha kvasca
1 jogurt
1 vrhnje
3 korice limuna
cca. 1 kg brašna
ulje za prženje

Priprema:

Izmutit jaje i šećer šećerom pa pomiješati sa  uljem, rakijom, malo soli, naribanom jabukom i vanilin šećerom. U to dodati cca. 0,5 lit vode i izmješati.
Vrhnje i jogurt vilicom dobro izraditi, da bude ujednačene teksture pa dodati prethodnoj smjesi. U smjesu naribati koricu limuna.
Suhi kvasac pomiješati sa malo brašna pa dodati smjesi. Ja sam sve mutila mikserom sa spiralnim nastavcima. Brašno dodavati malo- pomalo sve dok se ne dobije gusto tijesto koje će se moći oblikovati žlicama.
Kad je tijesto gotovo, ugrijemo ulje, oko tri prsta dubine. Ulje treba biti vruće ali ne prevruće jer se inače fritule ne ispeku lijepo već zagore i ostanu tvrde i malene.
E, sad, ja volim male fritule, veličine zalogaja pa ih i oblikujem sa dvije žličice za kavu tako da prvo žličice umočim u vruće ulje , onda jednom zagrabim malo tijesta a drugom to tijesto poguram u ulje. Tko voli, može raditi i veće fritule. samo bi još napomenula da je meni osobno ovo bio najzeznutiji trenutak pravljenja fritula.... Zato jer sam htjela da budu savršeno okrugle pa sam isprobavala razne kombinacije dok nisam uhvatila "mot" :) Ali ako vam i nebudu savršenoga oblika, nema veze- to će već doći sa praksom, bitno je da okus ostaje uvijek isti :)
Kada su fritule pečene izvaditi ih na papirnati ubrus koji će upiti višak masnoće i posuti šećerom u prahu.
Od ove količine sastojaka izađe dosta fritula ali nema brige ako se ne pojedu u jednom danu :) sutra su još bolje, još mekše i slađe ;)

Nema komentara: